Resipi : Macaroni Goreng

Resepi Macaroni Goreng 

ewahhh ..main masak - masak dekat mana terr? belakang rumah? miahahaha.. memang aku budak kecik umur lima tahun pun nak main masak - masak.. boleh jadi ibu lesing aku woihh.. ekekeke.. 
saje je test power hujung minggu beraksi di dapur.. kau hado? lalalala.. :P
nak tahu aku masak apa? jom tengok bawah deh :D
Resepi Macaroni Goreng

tralalalalala.. hehee.. macam sedap je.. okayy. memang sedap. series aku tak tipu .. masuk bakul angkat sendirik maaaa :P

Bahan Bahan 

Resepi Macaroni Goreng
mula2 rebus dulu macaroni ni sampia kenyal bukan sampai lembik tahuu :D
Resepi Macaroni Goreng

untuk buat sos dia kali ni aku guna sos spaghetti kimball. bukan tak nak guna prego tapi mahal sangat. aku tak cukup bajet aihh. .mood : tengah berjimat cermat sekarang.. kihkihkih :P

Cara Caranya

Resepi Macaroni Goreng

lepas tu masukkan sosej, bebola, fishcake & sos spaghetti kimball ^  ^

Resepi Macaroni Goreng

kacaulah sampai sebati. jangan lupa tambah sos cili + lada hitam sikit.. aku ttambah lada halus lagi.. bagi pedas sikit :D

Resepi Macaroni Goreng

bila dah sebati barulah letak bahan perasa ni. jangan letak banyak. tak baik untuk kesihatan :D

Resepi Macaroni Goreng

maka siaplahhh macaroni goreng aku & kawan aku. ni story minggu lepas sbenarnya..tapi baru hari ni dapet share.h0h0 :P

kalau nak lagi sedap letak lah cheese atas tu lepas tu bakar. jadilah macaroni cheese baked.. lagi umphhh! :D

~ resipi kedua ~ wink wink wink.. rajin kan aku.. HAHA :P

Resepi Cheesekut

Bahan Bahan 

Resepi Cheesekut

ok ni bahan - bahan yang diperlukan untuk buat cikut @ cheesekut :p

Resepi Cheesekut

aku guna creame cheese jenama ni. sebenarnya nak guna tatura tapi habis pulak. jadi aku sambar mana yang ado je :D

Cara - Caranya


ni lah ghope creame cheese terr :D

Resepi Cheesekut

ehhh ni bukan kentang putar tahuu.. ni cream cheese + susu pekat manis.. 

Resepi Cheesekut

sebatikan creame cheese dengan susu tadi. nak mudah pakai mixer. ada sesetengah orang guna blender :D

Resepi Cheesekut

mula - mula celup biskut dalam susu cair segar. aku pakai susu dutch lady full krim ^ ^

Resepi Cheesekut

susun biskut tu tadi dalam acuan.aku pakai tupperware je :)

Resepi Cheesekut

letak krim cheese + susu cair yang kita dah sebatikan tadi.. ulang lah step tadi sampai lah tebal mana yang korang nak :)

Resepi Cheesekut

taraaaa.ini hasilnya. atas tu aku tabur serbuk nestum. kasi awesome sikit . heehe :)


selamat mencuba resipi den ni hah. serius senang + mudah. .hihi.. kawan aku akap gini  " kau ni tak pernah aku tengok masak gulai. asyik buat kek lepas tu pencuci mulut.. " ok ni aku nak jawab ye.. hikss. Dear my 
bff, aku tak gheti masak gulai tu semua. kalau kau rasa nak makan gulai yang paling tak sedap dekat Malaysia boleh panggil aku jadi CHEF. hahaha; :P 

mintak2 dapat future imam yang tekak dia ala- ala barat gitu. senang aku. hari - hari masak macaroni. BHAHAHAHA :p  ^ ^










24 comments:

  1. Sedap tu.. slmt berhujung minggu & salam ceria selalu.. :)

    ReplyDelete
  2. @Khir Khalid : selamat berhujung minggu juga :)

    ReplyDelete
  3. rajinnye memasak.. mmg lapar la tgk makanan tgh2 hari nie.. selamat bhujung mggu..

    ReplyDelete
  4. @Hafiza AizZawa : bila mood rajin mai boleh lah. tapi kalau malas tu harem .. haha :D

    ReplyDelete
  5. wahhh ! sedapnya ! nak sikit ! hehe

    ReplyDelete
  6. Alahai sedapnya. Terliur tengok. Dahlah saya belum breakfast lagi ni.

    ReplyDelete
  7. @Nur Haziqah : hihi.. jauh sangat nak pos :D

    @Farah : pi cari kedai kat sana yang ada jual macaroni macam gini. hihi :D

    ReplyDelete
  8. saya pernah masak macaroni cheese baked. sedap!! XD

    ReplyDelete
  9. @Nurul Farahizzati : memang sedap. tapi hari tu tak dek cheese nak buat. *tetiba rasa lapar. HAHA :p

    ReplyDelete
  10. cheeseekut tu yg x boleh tahan tu.. :)

    ReplyDelete
  11. cheesekut tu yang dah buat farah terliur sekarang ni. umm sedapnyaaaaaa

    ReplyDelete
  12. resepi yang cheesekut tu menarik perhatian muni . . cam senang gila nak buat . . dah peminat tegar cheese . . rsa boleh try . . hehe thanks share resepi :)

    ReplyDelete
  13. sedap gila macaroni gorengggg.

    ReplyDelete
  14. makaroni goreng!aduh!semua sedap..lapa laa tgk..mcm jarang je mkn makaroni..nnti nk cuba la.. :D

    ReplyDelete
  15. @moon izzan & farah : hiks.jangan sampai air liur meleleh.. haha :D

    @muni : memang senang.lima minit dah siap . :D

    @nurulee : sedap + awesome. :)

    @niesa : cuba jangan tak cuba. baik buat sndiri.kalau beli udah ler mahal sikit aje. :D

    ReplyDelete
  16. Cam best jerrr... kena cuba ni!

    ReplyDelete
  17. @Nanie : memang best.. wajib cuba. hiks :D

    ReplyDelete
  18. @nuyui : mudah sangat2.. pejam mata pun bolehh buat. ahahaa :D

    ReplyDelete
  19. sedapnyerrrr..seriusly buat sy terliur..hee..=)

    ReplyDelete
  20. macaroni!!! feveret!!! om nom nom

    ReplyDelete
  21. macaroni goreng cili padi pun sedap tau. try la. hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page